20 Mayıs 2010 Perşembe

DÜŞÜNÜYORUM

Her yeni gün yeni bir başlangıçtır. Fakat bu yeni başlangıçlar için her yeni güne yeni bir kafa yapısıyla başlamak gerekir. Bizim kültürümüzde bir günü diğeriyle aynı olan zarardadır diye bir söz vardır, buraya kadar bir sorun yok. Sorun bir günümüzü diğerinden nasıl farklı hale getireceğimiz. Bugün dünden bir kuruş fazla kazanmak olarak algılıyoruz sanki biz bunu. Ya da bugün daha fazla gezmek veya daha çok şeye sahip olmak sanki bunun bizler için anlamı. Naçizane düşüncem bunun amacı hergün beynimizden birkaç hücre daha fazla çalıştırmaya uğraşmak, manevi varlığımıza biraz daha yatırım yapmak. Asıl mesele buraya niye geldiğimizi anlamaya çalışmak sanırım. Herkesi bilmem ama benim için dünya bir okuldur ve bizler burada sonsuz hayatımıza hazırlanmaktayız, bunun içindir ki; bir günü diğeriyle aynı olan zarardadır. En basit bir mesleğe bile hazırlanırken okulda mümkün olduğunca fazla bilgi ve beceri edinmeye çalışırız değil mi? Ki bu meslek belki bizim hayatımız için belirleyici olmayacaktır, oysa kendimize kattığımız herşey bizi ebediyen bağlayacaktır. Unutmayalım, ilahi adalet diye birşey vardır ve herkes layık olduğunca karşılık görecektir. Şunu unutmayalım bizler özgür irade sahibi varlıklarız. Bu özgür irade bir nimet olabildiği gibi, gereğince kullanılmazsa bizler için kötü sonumuzu hazırlayacak bir lanet olabilir. Birde şu varki; bilindiği gibi doğada hiçbirşey boşuna yaratılmamıştır, herşeyin kendince bir amacı ve yeri vardır. Peki en fazla yüzde onunu kullanabildiğimiz şu beynimiz niye böyle atıl bir kapasiteyle yaratılmış hiç düşündünüz mü? Evet ben düşündüm ve şu ankinden çok daha fazla kullanmaktan sorumlu olduğumuz kanısına vardım bu müthiş kapasiteyi, açmamız için sürekli bizi dürten bir hazine sandığıdır beynimiz. Anahtarını bir bulabilsek önümüze ne harikalar serilecek tahmin bile edemeyiz. Ben ne mi yapıyorum bu bilmeceyi çözmek için hiiiç düşünüyorum, düşünüyorum, yine düşünüyorum..............

Hiç yorum yok: