20 Mart 2010 Cumartesi

MUTLULUK

Şu serçelere de ne oluyor, bu kadar mutlu olmak için ne sebepleri var sanki? Güneş bir parça yüzünü gösterdi mi bir cıvıltıdır kopuyor. Bu kadar mutlu olmalarının sebebi ne yani bir parça ekmek kırıntısı bulabilmek için tek ayaklarının üzeride sekerek saatlerce dolaşıyorlar. Hasta ya da ölmek üzere olanlar hariç hiçbir serçeyi bezgin ve yılgın görmedim. Hıh birde şu kainatın hakimi denen yaratıklara, biz insanlara bak içimizin karanlığından gözümüz dünyayı görmüyor. Biliyorum biliyorum öyle kuşlar gibi şakımakla ne çocuklarımıza ekmek götürebiliriz, ne de kirayı, faturayı ödeyebiliriz diyeceksiniz. İnanın bana somurtup karalar bağlayarak ta bunu yapamayız. Belkide gülümsemek biraz mutlu olmaya çalışmak bize verilen nimetlere şükretmenin bir yoludur, hem de çok sevimli bir yolu. Böyle konuşuyorum diye beni tuzu kuru sanmayın, bende kendimi bildim bileli bir lokma ekmek peşinde koşturup duran insanlardan biriyim, hala da birşey değişmedim. Düşünüyorum da, yıllardır ekmek peşinde koştum ama hiç aç kalmadım. Belki de bize düşen sadece çaba sarfetmektir, bizim kısmetimiz zaten biz doğmadan bu dünyaya hazırlanmıştır. Ama biliyorum şimdi de biz bir lokmayla uğraşırken elin oğlu hamuduyla götürüyor diyeceksiniz. Dünyadaki herkesin aynı standartlarda yaşayacağını size söyleyen kim. O serçe gibi bulduğumuza razı olup şakımaya başlarsak inanın bana para bizi bulmasa da mutluluk bulur. Dünyada nasıl davranmayı seçerseniz sonuçlarını da ona göre alırsınız. Benim hiçbirzaman iki kuruşum bir arada olmadı ama herzaman hayatımdan memnunum ve cebim fakir olsada gönlüm zengin. İnanın gönül zenginliğide karın doyuruyor, çünkü o zaman elindekiyle yetinmeyi öğreniyorsunuz ve bir bakıyorsunuz ki aslında yaşamanız için gerekenler elinizde. Neyse bu konuya daha sonra devam edeceğim şimdi kardeşim bekliyor bir kardeşim olduğu için çok mutluyum.

1 yorum:

bitterchikolata dedi ki...

Denemeleriniz çok hoş,içten ve doğru...
Para herşeye yetmiyor....
Yatak alabilirsiniz ama uykuyu satın alamazsınız..
Hastane satın alabilirsiniz,ama sağlık alamazsınız..
Evler satın alabilirsiniz ama HUZURU asla satın alamazsınız.
huzurlu günler geçirmeniz dileğiyle