14 Mayıs 2010 Cuma

SANATÇI

     Size uçuk gelecek belki ama, bence sanatçı birtür medyumdur. Medyum nasıl beş duyumuzla algılayamadığımız bazı varlıklarla iletişim kurabilmemizi sağlayan bir aracıysa, sanatçıda bu alemde var olan ama bizim aciz bilincimizle kavrayıp göremediğimiz güzellikleri bize gösteren kendi egosunu aradan kaldırmayı başarmış olan aracılardır. Ben bu yüzden saygı duyarım sanata ve sanatçıya çünkü orada riya yoktur, sadece mahiyetini kavrayamadığımız ilhamdır söz konusu olan. Sanatçının başarısı da bu ilhama süper iletken bir araç olmaktır. Eğer maksadını aşan bir söz söyledimse gerçek sanatçılardan özür diliyorum, benim burada anlatmaya çalıştığım onların gerçekten kendilerini birşeye adayarak çok az insana nasip olan bir ayrıcalıkla gerçeğe köprülük ettikleridir. Bu vazifeyi yerine getirebilmek için çok iyi bir iletken olan altın gibi bir benliğe sahip olmak gerekir. Doğada olduğu gibi insanlar arasında da altına rastlamak o kadar kolay değil tabiki, işte bu yüzden değerli olmaları malum yaşadığımız alemde ender olandır değerli. O altınlarla haşırneşir olarak üzerimize birparça altın tozu bulaşması bütün ümidimiz, benim gibi hissedenler adına yüreklerinden öpüyorum tüm gerçek sanatçıların.

Hiç yorum yok: